piatok 24. januára 2014

Štvrtok

Keby som bola krajšia a nie tak hanblivá a hlúpa,
a keby som naozaj bola výnimočná, a nie tichá a na slovo skúpa
tak by som si upravila vlasy a prešla ten vagón s odvahou,
a konečne by som sa ťa spýtala: "Kto si?", lenže vždy som váhavou.

Vždy si ku mne prisadneš keď cestuješ mojím vlakom,
a potom dýchaš na okno a kreslíš poľných vtákov.
Vždy keď to vidím, tak slzy mi zastrú zrak a celá som červená,
kvôli tebe si cez týždeň obliekam sukňu, ktorá je nedeľná...

Vždy keď sa na mňa pozrieš a naše pohľady sa stretnú,
tak zatváram oči, nedýcham, a cítim ako mi líca blednú,
ty si vzdychneš, ja sa trasiem a cítim sa pri tebe tak malinká,
a ty ani nevieš a ani netušíš, čo zo mnou robí naša hodinka.

A tak letia tie dni, od pondelka do piatka, od rána do večera,
a ja sa cítim ako v zamilovanej básni o lastovičkách od Bequera,
a ako tak sedíme a rýchlo prichádzame a odchádzame zo zastávky,
ver mi či nie, ale cítim sa ako nemá princezná z našej rozprávky.

Avšak v jeden deň asi nastal nebeský zázrak, lebo pery mi ožili,
celá sa chvejem, keď koktám tvoje meno, och, kiež by ma zabili,
mám strach, že si o mne pomyslíš, že som hlúpa či pomätená,
no pri tebe sa vždy cítim taká slabá, nemotorná a stratená.

No zastavil si čas, keď si sa ku mne naklonil a vyslovil tých pár viet,
že ja som ten dôvod, prečo nejdeš priamo, ale radšej obídeš svet,
pretože hoci ma nepoznáš, i napriek tomu Ti chýbajú naše chvíle,
a všetkého čo ho som sa bála zo mňa opadlo, lebo Ti to prišlo milé.

Už prichádzame do mojej zastávky, a ty si zmenil život jedného vrabca,
stále sa usmievam nad tým, aký zvláštny deň bol toho jedenásteho marca,
a naše pohľady už mali zmysel, keď sme vchádzali do posledného tunela,
zhaslo svetlo, zobral si ma za ruku a v srdci a v ušiach mi hudba zaznela.

.
.
.

Ďakujem svojím rukám, že v tej poslednej tme Ti nahmatali tvár,
spravil si ma odvážnou, lebo bozkám ťa na pery a vnímam ich tvar,
a pri slovách, keď si vravel ako ma ľúbiš prisahajúc na meno nášho Otca,
venovala som ti svoj pravý, no posledný úder môjho srdca...
http://www.youtube.com/watch?v=cQHkDCaa5Ac

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára